PDA

Επιστροφή στο Forum : Μικρη υδρογεννητρια!!!


nikolaras
17-01-2005, 21:20
Στην επαρχια ,μιλαω για χωρια ,μερικοι ειναι τυχεροι ,γιατι μπορουν να εκμεταλευτουν το νερο μιας πηγης και να παραγουν ρευμα,ενας απο αυτους ειμαι και εγω.Ψαχνομαι να φτιαξω μικρη υδρογεννητρια για τον χειμωνα γιατι το νερο παει χαμενο,μιλαμε για 3 με 4 ιντζες νερου και απο 10 μετρα υψος,δεν ξερω αν κανενας απο εσας εχει ασχοληθει με κατι τετοιο,να μου δωσει τα φωτα του.Μεχρι στιγμης εχω φτιαξει το στροβιλο,κατασκευαστηκε απο ενα παλιο πλυντηριο τα ρουλεμαν και ο καδος,ο ιμαντας και τα αυτια του στροβιλου,που θα χτυπαει το νερο θα ειναι απο κουταλακια,κολλημενα στην περιμετρο του διαμορφωμενου καδου.Το μεγαλο προβλημα μου ειναι η γεννητρια,εχω βρει στο διαδυκτιο τετοιες κατασκευες αλλα δεν μπορω να βγαλω ακρη,πολλοι ιδιοκατασκευαστες χρησιμοποιουν δυναμο αυτοκινητων,αλλα το προβλημα ειναι οτι θελει πολλες στροφες.Εδω θελω τα φωτα του JIM_TSPORT που νομιζω ειναι ηλεκτρολογος αυτοκινητων,εχω ενα δυναμο απο starlet 1300 ποσα watt βγαζει? Επισης γραφει πανω regulator αυτο τι ακριβως σταθεροποιει?Ο στατορας δεν ειναι απο μαγνητη αλλα απο πηνια και απο οτι ξερω για να παραγει ρευμα πρεπει αυτα τα πηνια να αποκτησουν μια αρχικη ταση πρωτα κατι σαν trigger,πως ακριβως δουλευει η γεννητρια στο αυτοκινητο για να φορτωσει την μπαταρια?Στις χαμηλες στροφες τι γινεται?η ταση μειωνεται η τα amper?Εγω πιστευω να δωσω στο δυναμο γυρω στις 1500 στροφες θα παραγει ρευμα?Οποιος γνωριζει απο γεννητριες παρακαλω ας με βοηθησει γιατι παιδευομαι αρκετο καιρο,αλλα που θα μου παει θα το φτιαξω. :D :D

biofotos
17-01-2005, 22:28
Πολύ γουστάρω τους "τρελλούς" επιστήμονες.
Νίκο έστω ότι παράγεις 12 βολτ ρεύμα. Που θα το αποθηκεύεις για να είναι χρήσιμο κάτι τέτοιο ; Θα πρέπει μετά να βάλεις alternator για να το κάνεις 220 οπότε θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Η ροή του νερού είναι σταθερή; Αν δεν είναι θα έχεις μεγάλες διακυμάνσεις τόσο της τάσης όσο και της έντασης. Επίσης θα πρέπει να έχεις μια συσκευή σε μόνιμη σύνδεση για να καταναλώνει την παραγόμενη ενέργεια αλλιώς θα υπερφορτώνεται τι σύστημα και θα σου καίγεται...
Κανας ηλεκτρολόγος μηχανικός για περαιτέρω βοήθεια ???

nikolaras
18-01-2005, 19:19
Koιτα Σπυρο, το συστημα για αρχη θα ειναι σε πειραματικη κατασταση,θα αποθηκευω σε μπαταριες αυτοκινητου,και μετα με inverter τα 12 volt dc,θα γινονται 220 volt ac.H ροη του νερου ειναι σταθερη και ειναι αρκετη,συμφωνα με τις μετρησεις μου να βγαζει γυρω στο 1 kw.Exω σκοπο την ενεργεια αυτη να την χρησιμοποιησω για θερμανση στην ηδη υπαρχουσα εγκατασταση.Επειδη εχω ενδοδαπεδια θερμανση,το νερο που μπαινει στις σωληνες δεν ειναι πανω απο 35 βαθμους,οποτε 1kw ειναι υπεραρκετο,για να θερμανει το νερο σε αυτη τη θερμοκρασια.Ακομα λαμβανω υποψη οτι την αντισταση δεν την επιρεαζουν οι διακυμανσεις της τασης,οτι παρει θα δωσει.Για αρχη ειναι οτι πρεπει,αργοτερα θα το χρησιμοποιω και αλλου το ρευμα!!!!Ας πουμε ουτε και οι κοινες λαμπες εχουν προβλημα απο την ταση αλλα η σταθεροποιηση της τασης ειναι ενα θεμα που θα λυθει αργοτερα.Τωρα ψαχνομαι για τον δυναμο του αυτοκινητου,πως θα παραγει οσο το δυνατον περισσοτερη ισχυ.

biofotos
18-01-2005, 20:51
Υπάρχουν δυναμό πανίσχυρα που τα χρησιμοποιούν αυτοί που βάζουν κτήνη ηχοσυστήματα μέσα στο αυτοκίνητο .Βέβαια μόνο το δυναμό αυτό τους κόβει 10 ίππους όταν λειτουργεί αλλά δεν μπορεί κανείς να τα έχει όλα.

Peter Ioannou
18-01-2005, 22:16
Φίλε nikolaras,
Συνυπολόγισε και τη "σχέση μετάδοσης" που θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ώστε να "πολλαπλασιάζονται" οι στροφές περιστροφής του τυμπάνου (υποθέτω φίλε nikolaras πως σκέφτεσαι να χρησιμοποιήσεις ελαστικό ιμάντα για τη μετάδοση της κίνησης), ώστε να παίρνεις στην έξοδο του "δυναμό" από 13,8 έως 14,4V.
Επίσης, εκτός από την αντίσταση του "δυναμό" κατά την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, πρέπει να υπολογίσεις και την αντίσταση από αυτή τη σχέση μετάδοσης. Είναι αρκετή η ισχύς που έχει η δεδομένη υδατόπτωση για να ανταπεξέλθει;
Επίσης, σκέψου και το ενδεχόμενο κατασκευής ενός ακροφυσίου στο άκρο της σωλήνας προσαγωγής του νερού, ώστε να αυξήσεις την ταχύτητα του νερού που θα προσπίπτει στον κάδο. Επιπρόσθετα, σκέψου και την πιθανότητα τοποθέτησης του κάδου, με τον άξονά του όχι οριζόντιο, αλλά κατακόρυφο-.
Καλή επιτυχία.
Πάνος.

KRHTHKOS
18-01-2005, 23:11
file nikolaras apo ti mathenoume apo thn sxolh(tei hlektrologias hrakleio) apo to mathhma twn mhxanwn otan mia genhtria diegiretai apo hlektromagnhtes kai oxi apo monimous magnhtes krataei ena paramenonta magnhtismo ikano na thn kanei na ksekinisei kai na paragei tash ara ekei den exeis provlhma,ena auto,duo eksartatai pws tha sundeseis ta tiligmata ths mhxanhs kai analoga exeis to epithimito apotelesma(parallhlis-seiras-ksenhs h suntheths diergeseis)diaferoun sto reuma analoga me tis strofes kai to fortio,o pateras mou exei ftiaksei ena ravdistiko gia tis elies kai exei enan venzinikinitira me ena dynamo apo amaksi tha rwthsw ti exei kanei kai tha sou steilw merikes plhrofories alla den nomizw na antimetwpiseis kai kamia idieterh dyskolia.

Jim_TSport
18-01-2005, 23:32
ΦΙΛΕ ΝΙΚΟΛΑΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΜΑΣ ΕΒΑΛΕΣ ΔΥΣΚΟΛΑ ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΕΔΩ ΚΑΙ ΔΥΟ ΜΕΡΕΣ ΝΑ ΒΡΩ ΜΙΑ ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ ΑΝ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΩ ΑΡΚΕΤΑ ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΑΥΤΗΣ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΑΝΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΒΡΗΚΕΣ ΤΟ ΔΥΝΑΜΟ ΜΕ ΤΟΝ ΙΜΑΝΤΑ ΤΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΑΤΑ ΠΟΣΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΤΟ ΤΑΙΡΙΑΞΕΙΣ ΕΔΩ ΕΜΕΙΣ ΣΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΤΟΙΜΕΣ ΛΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΥΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΡΕΓΟΥΛΑΤΟΡΟΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΔΥΝΑΜΟ ΠΟΥ ΣΦΙΓΕΙ ΤΟ ΛΟΥΡΙ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΩΣΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΝ Η ΙΣΧΥΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΟΙΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ Ο ΔΥΝΑΜΟΣ ΣΤΗΣ ΣΩΣΤΕΣ ΣΤΡΟΦΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙΣ ΤΟ ΕΠΙΘΥΝΗΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΣΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΑ ΔΥΝΑΜΟ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΙΚΡΟ ΓΙΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΡΙΤΟΝ Η ΡΟΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ Η ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΒΑΛΕΤΑΙ ΑΝ ΚΑΙ ΕΔΩ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΣΟΥ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΛΥΘΕΙ ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΑΘΕΡΟΠΟΙΗΤΗ ΤΑΣΗΣ.ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΤΕΝΤΑ! :wink:

nikolaras
19-01-2005, 10:56
Καταρχην σας ευχαριστω ολους για το εδιαφερο σας.Η ιδεα μου ξεκινησε απο εναν πολυ καλο μου φιλο που υλοποιησε ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ μια τετοια κατασκευη υδρογεννητριας,βεβαια αυτος διαχειριζεται τα νερα ενος ολοκληρου ποταμου(πορταικος ποταμος)οι εγκαταστασεις βεβαια ηταν σχεδον ετοιμες γιατι παλια εκει υπηρχε νερομυλος www.cafe-neromylos.gr
σε καποια φωτο φαινεται η υδρογεννητρια πολυ καθαρα.Eπειδη παρακολουθησα και βοηθησα τον φιλο μου για να υλοποιησει την υδρογεννητρια του ειμαι σε πολυ καλο δρομο,μονο που εγω δεν εχω τοσο πολυ νερο,αλλα εχω αρκετο ,ας ειναι καλα η βρυση του Μενουση που βρισκεται πανω απο το σπιτι μου.Το μονο προβλημα που εχω ειναι η συνδεσμολογια του δυναμο με την μπαταρια,δηλαδη πως η μπαταρια φορτιζει απο τον δυναμο,το θεμα με τους ιμαντες το εχω λυσει με τις καταλληλες τροχαλιες και δουλευει τελεια.

nikolaras
21-01-2005, 11:22
Αυτη τη συνδεσμολογια μπορει καποιος να μου την εξηγησει?Ειναι δυναμο αυτοκινητου,συνδεμενος με μπαταρια.Η πρωτη εικονα μαλλον ειναι το ζητουμενο μου,ο διακοπτης τι ρολο παιζει?http://theepicenter.com/giffiles/tipoweek/laltwire.gif

nikolaras
21-01-2005, 11:26
Αυτη τη συνδεσμολογια μπορει καποιος να μου την εξηγησει?Ειναι δυναμο αυτοκινητου,συνδεμενος με μπαταρια.Η πρωτη εικονα μαλλον ειναι το ζητουμενο μου,ο διακοπτης τι ρολο παιζει?http://theepicenter.com/giffiles/tipoweek/laltwire.gif

Peter Ioannou
23-01-2005, 20:25
Προφανώς, στην πρώτη εικόνα, χρησιμοποιεί την μπαταρία σαν διέγερση (βλ. ξένη διέγερση) και την συνδέει με το τύλιγμα διέγερσης μέσω του διακόπτη, ώστε το δυναμό να παράγει τάση μόνο όταν ο διακόπτης είναι κλειστός.
Πάνος.

nikolaras
24-01-2005, 02:18
Σωστα,ετσι γινεται,αλλα οι αποριες μου εξακολουθουν να υφιστανται,γιατι στο υπαρχον κυκλωμα δεν υπαρχουν φορτια,τι γινεται ομως οταν η μπαταρια φορτιζεται συνεχεια-συνεχεια?? Καποια στιγμη θα υπερφορτωθει και θα σκασει,ποιο ειναι αυτο το κυκλωμα που σταματαει τη φορτωση της μπαταριας οταν εχει ολοκληρωθει η φορτωση της?Στο αυτοκινητο τι ακριβως συμβαινει με τη φορτωση της μπαταριας οταν αυτη ειναι πληρως φορτισμενη, ποιο κυκλωμα επεμβαινει και σταματα τη φορτωση της??Αυτη ακριβως ειναι η απορια μου αυτη την στιγμη,γιατι οπως προχωραω την κατασκευη μου προκυπτουν συνεχεια καινουργιες αποριες.
Πανο, ειδα στο profile σου οτι εισαι ηλεκτρολογος μηχανικος,αρα ξερεις πολλα πραγματα τα οποια εγω εχω αγνοια,και τα ψαχνω τωρα,αν μπορουσες να μου πεις αν στην πραγματικοτητα τα indusion motors μπορουν να γινουν γεννητριες,γιατι εχω ακουσει πολλα και απο φιλους και απο το διαδυκτιο και ειλικρινα δεν μπορω να βγαλω ακρη!!!

nikolaras
24-01-2005, 02:25
Επειδη δεν εχω τη δυνατοτητα να διορθωσω ηθελα να πω induction motors και οχι indusion motors

Peter Ioannou
24-01-2005, 17:36
Φίλε nikolaras,
Για να γίνεται φόρτιση μπαταρίας (γενικά) από έναν φορτιστή (πηγή τάσης) θα πρέπει να υπάρχει διαφορά δυναμικού (τάση) μεταξύ του φορτιστή και της υπό φόρτιση μπαταρίας, ώστε να δημιουργείται ροή ρεύματος από τον φορτιστή προς την μπαταρία. Γι' αυτόν ακριβώς το λόγο, πάντα, ο φορτιστής παράγει στην έξοδό του τάση υψηλότερη από την μπαταρία που φορτίζει (στην περίπτωση του αυτοκινήτου μεταξύ 13,8 και 14,4V αν θυμάμαι καλά).
Η τάση στα "καινούρια" δυναμό (δεν έχω παρακολουθήσει τις τελευταίες εξελίξεις, αλλά σε μη ειδικές κατασκευές δεν πρέπει να υπάρχουν μεγάλες διαφορές) είναι να χρησιμοποιείται μια τριφασική γεννήτρια (ναι, καλά διάβασες) για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας.
Ο στάτης του δυναμό -στον οποίο παράγεται η εναλλασσόμενη τάση- αποτελείται από τρία τυλίγματα, τα οποία είναι συνήθως συνδεδεμένα κατά αστέρα, έχοντας δηλαδή έναν κοινό ακροδέκτη, τον ουδέτερο. Με μια ομάδα έξι διόδων πραγματοποιείται η ανόρθωση του εναλλασσόμενου ρεύματος σε σχεδόν-συνεχές (και έχουμε στην έξοδο δύο ακροδέκτες + και -).
Ο ρότορας τροφοδοτείται με τάση -από την μπαταρία του αυτοκινήτου- μέσω των δύο δακτυλίων στους οποίους εφάπτονται δύο ψήκτρες (καρβουνάκια), δημιουργώντας έτσι το απαραίτητο στρεφόμενο μαγνητικό πεδίο για τη λειτουργία μιας τριφασικής γεννήτριας. Οι δύο αυτές ψήκτρες είναι οι ακροδέκτες ενός κυκλώματος, το οποίο στα ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων το λένε "αυτόματο". Αυτός ελέγχει τη διαφορά τάσης ανάμεσα στην παραγόμενη από το δυναμό τάση και σε αυτή της μπαταρίας.
Όταν αυξάνεται αυτή η διαφορά, το κύκλωμα αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη ροή ρεύματος στον ρότορα, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η ένταση του στρεφόμενου μαγνητικού πεδίου και εν συνεχεία, να αυξάνεται η τάση στα άκρα του στάτη -και συνεπώς το ρεύμα που πηγαίνει προς την μπαταρία (φόρτιση)-.
Όταν η διαφορά αυτή μειώνεται, το κύκλωμα μειώνει σταδικά τη ροή ρεύματος στον ρότορα, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ένταση του στρεφόμενου μαγνητικού πεδίου και εν συνεχεία, να μειώνεται η τάση στα άκρα του στάτη -και συνεπώς το ρεύμα που πηγαίνει προς την μπαταρία (σταδιακή μείωση της φόρτισης)- μέχρι σημείου ισορροπίας, οπότε και σταματά η φόρτιση.

Όπως φαίνεται στο σχέδιο που έχει το post σου, γράφει "with internal voltage regulator" (η μετάφραση θα μπορούσε να είναι "με εσωτερικό ρυθμιστή τάσης"). Αυτός ο όρος αναφέρεται σε αυτό που -όπως είπαμε-το λένε "αυτόματο" στα ηλεκτρολογεία αυτοκινήτων.
Ο αυτόματος βρίσκεται πλέον στο πίσω μέρος του δυναμό (στο αντίθετο από αυτό της τροχαλίας) με αποτέλεσμα να θεωρείται "εσωτερικός". (Το τρίτο σχήμα του post σου δείχνει το παλιό σύστημα με τον "αυτόματο" μακριά από το "δυναμό").
Induction motors είναι αυτό που στα Ελληνικά λέμε επαγωγικές μηχανές. Η παραγόμενη τάση σε αυτές τις μηχανές "επάγεται" από τα τυλίγματα του ρότορα σε αυτά του στάτη ή αντίστροφα μέσω των στρεφομένων μαγνητικών πεδίων και από εκεί προκύπτει το όνομά τους. Οι γενικές κατηγορίες είναι δύο: βραχυκυκλωμένου δρομέα και δακτυλιοφόρου δρομέα. Οι δακτυλιοφόρου δρομέα είναι αυτοί που χρησιμοποιούνται -εδώ και αρκετά χρόνια- στα αυτοκίνητα και η τάση παράγεται στον στάτη (το ακίνητο τύλιγμα που είναι στο κέλυφος του "δυναμό") ενώ η τάση από την μπαταρία προσάγεται στους δύο δακτυλίους του ρότορα (όπου ακουμπάνε οι ψύκτρες που προαναφέρθηκαν).

:arrow: Hint: Η δημιουργία στρεφόμενου μαγνητικού πεδίου στο ρότορα -όταν αυτός τροφοδοτείται από συνεχή τάση και περιστρέφεται- και άρα η παραγωγή τάσης στο στάτη είναι και ο λόγος για τον οποίο όταν η μπαταρία μας "πεθάνει" και χρησιμοποιήσουμε άλλη παράλληλα για να ξεκινήσουμε, αφήνουμε τη βοηθητική συνδεδεμένη για λίγο χρόνο, ώστε να μπορέσει να υπάρξει ρεύμα στο ρότορα και άρα να αρχίσει να παράγει τάση ο στάτης, και άρα και το "δυναμό".

Ελπίζω να βοήθησα λίγο,
Πάνος.

nikolaras
25-01-2005, 13:45
Πανο σε ευχαριστω πολυ,με βοηθησες αρκετα,θα κανω μερικα πειραματα και μετα τα ξαναλεμε!!!!

Peter Ioannou
25-01-2005, 17:31
OK.
Any time
At your disposal.

nikolaras
27-01-2005, 08:56
Μια μικρη διευκρινηση ηθελα να κανω: ο δυναμος που εχω εχει 1 επαφη που την ονομαζει Β,αυτη ειναι ξεχωριστη και ειναι σιγουρα το +.Εχει και 1 φισσα με 3 pin ,τα 2 απο πανω,και το αλλο απο κατω,σαν τα ματια και η μυτη να καταλαβετε,στα 2 πανω pin πανε 2 λεπτα καλωδια διατομης περιπου 0,75,στο κατω pin,παει ενα χοντρο καλωδιο διατομης 2,5 περιπου.Πως πρεπει να τα συνδεσω για να εχω το αποτελεσμα της 1ης εικονας; Το G δεν υπαρχει πουθενα γραμμενο πανω στο δυναμο,αλλα υποθετω οτι ειναι ground οποτε ειναι το - και ειναι το σασι του δυναμο,ετσι δεν ειναι?Σας ευχαριστω εκ των προτερων.

Peter Ioannou
28-01-2005, 00:09
Φίλε nikolaras,
Χωρίς να είμαι σίγουρος 100%, οι ακροδέκτες για τους οποίους ρωτάς, πρέπει να συνδέονται ως ακολούθως:
Β: Είναι ο ακροδέκτης που συνδέεται στον θετικό πόλο της μπαταρίας (άρα +).
Η ονοματολογία των ακροδεκτών της φίσας με τους 3 ακροδέκτες -σε διάταξη μάτια/μύτη όπως είπες- είναι: L (πάνω αριστερά), IG (πάνω δεξιά), S (κάτω-μέσον).
Η συνδεσμολόγησή τους (αν η αντιστοιχία είναι σωστή) είναι η ακόλουθη:
L: Είναι ο αρνητικός ακροδέκτης της λυχνίας ελέγχου της φόρτισης.
IG: Συνδέεται ο διακόπτης (ignition) του αυτοκινήτου
S: Συνδέεται στον θετικό πόλο της μπαταρίας και "μετράει" την τάση της μπαταρίας.
Όντως, γείωση είναι το κέλυφος του δυναμό, αλλά κοίτα μήπως υπάρχει και καμία βίδα η οποία είναι σταθερά προσαρμοσμένη στο κέλυφος του δυναμό.
Συνδεσμολόγηση:
- Πρώτα απ' όλα θα χρειαστείς έναν απλό διακόπτη ON/OFF τον οποίο μπορείς να βρεις σε κάποιο ηλεκτρολογείο αυτοκινήτων. Με αυτόν θα μπορείς να ελέγχεις αν θα φορτίζεται η μπαταρία -με την περιστροφή του δυναμό- ή όχι (κοινώς, όταν φεύγεις για διακοπές, κλείνεις το διακόπτη και φεύγεις και το αφήνεις να γυρνάει μόνο του).
- Μεταξύ των ακροδεκτών L και IG συνδέουμε μία λυχνία 0,3 ή 0,5W (ψείρα), όμοια με αυτή που έχει το αυτοκίνητό μας στον πίνακα οργάνων του.
- Στην περίπτωσή σου -που θες να φορτίζεις την μπαταρία εκτός αυτοκινήτου από το δυναμό- συνδέεις τον ακροδέκτη IG μέσω του διακόπτη που προαναφέρθηκε στον θετικό πόλο της μπαταρίας.
- Συνδέεις τον ακροδέκτη S στον θετικό πόλο της μπαταρίας.
- Σου προτείνω να χρησιμοποιήσεις δύο ασφάλειες για να ασφαλίσεις τις γραμμές σύνδεσης ακροδεκτών IG και S με την μπαταρία (οι ασφάλειες κοντά στον θετικό πόλο).
Λογικά, αν όλα είναι σωστά, θα πρέπει μόλις ανοίγεις τον διακόπτη, να ανάβει η λυχνία και μόλις θα περιστρέφεται το δυναμό -με ικανοποιητική ταχύτητα- να φορτίζεται η μπαταρία σου.
Φιλικά,
Πάνος.
ΥΓ: Να σου υπενθυμίσω ότι δεν ξέρω σίγουρα τη διάταξη των ακροδεκτών στο δικό σου δυναμό, οπότε μπορεί να υπάρχουν διαφορές.

nikolaras
28-01-2005, 16:58
Πανο ησουνα πολυ κατατοπιστικος,αυτα ακριβως ζητουσα,οσο για την διαταξη των ακροδεκτων,αποκλειεται να ειναι αλλιως,σε ευχαριστω πολυ.
Νικος.

Peter Ioannou
28-01-2005, 18:12
Γι' αυτό είμαστε εδώ, για να βοηθάει ο ένας τον άλλο.
Χαίρομαι που μπόρεσα να σε βοηθήσω.
Πάνος.

nikolaras
29-01-2005, 01:01
ΛΟΙΠΟΝ ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ΠΕΤΥΧΕ!!!!!!!!!!!!!!!
Κατορθωσα να παραγω ρευμα!!!!Απο τον δυναμο, στο εργαστηριο μιλαω,εκανα ακριβως την συνδεσμολογια που προανεφερες, Πανο,και το αποτελεσμα ηταν καταπληκτικο!!!! Στην αρχη η ταση της μπαταριας ηταν 12,4 volt οταν συνδεσα τον δυναμο ,αρχισα να ανεβαζω στροφες (με δικη μου πατεντα)απο τις 1000 μεχρι τις 2000 περιπου δεν εκανε τιποτα,απο κει και πανω αρχιζει και παραγει ρευμα!!! η ταση στους πολους της μπαταριας δειχνει 14,8 οποτε φορτιζει!!!Τωρα ειμαι ετοιμος για το μεγαλο πειραμα να μπορεσω να φτασω τις στροφες γυρω στις 500 στην υδροτουρμπινα,οποτε με τις καταλληλες τροχαλιες να φτασω τις στροφες στον δυναμο πανω απο 2000.Πανο η συμβολη σου ηταν καταλυτικη,δεν εχω λογια να σε ευχαριστησω!!

Peter Ioannou
29-01-2005, 02:28
http://www.clicksmilies.com/s0105/aktion/action-smiley-035.gif
http://www.clicksmilies.com/s0105/aktion/action-smiley-024.gif
http://www.clicksmilies.com/s0105/aktion/action-smiley-069.gif
http://www.clicksmilies.com/s0105/aktion/action-smiley-024.gif
http://www.clicksmilies.com/s0105/aktion/action-smiley-035.gif
Αν και δεν πίνω, όταν περάσω από τα Τρίκαλα, θα κεράσεις κανένα τσιπουράκι;
Μετά την επιστροφή μου στην Ελλάδα, εννοείται.
Πάνος.

nikolaras
31-01-2005, 10:44
Πανο οτι θελεις,βεβαιως και να ρθεις θα σε περιμενω,οσο για το τσιπουρακι,αμα πιεις θα σου αρεσει παρα πολυ,λιγο ποτο αλλα καλο!!!!

trackler
31-01-2005, 10:52
ΕΙΝΑΙ ΟΝΤΩΣ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ.ΠΛΕΟΝ ΕΧΩ ΔΙΚΙΑ ΜΟΥ ΑΠΟΨΗ.

nikolaras
14-02-2005, 12:29
Λοιπον τα νεωτερα:δυστυχως δεν ειναι δυνατον να ανεβασει η υδροτουρμπινα τις απαραιτητες στροφες,για να δουλεψει ο δυναμος,το κατορθωσα βεβαια με τις καταλληλες τροχαλιες,αλλα δεν εχει καθολου δυναμη,ολη η δυναμη του νερου εξαντλειται στο ανεβασμα των στροφων.
Τωρα εχω στραφει στην αγορα γεννητριας,με σταθερους μαγνητες,χαμηλων στροφων 220 βολτ,υπαρχει μια εταιρια στην Αθηνα energotec,η οποια εχει μερικους τυπους μικρογεννητριας που ζηταω,αλλα μου φαινεται οτι ζητανε οτι τους λειπει απο χρηματα,για να καταλαβετε για μια μικρη γεννητρια 800-1000 βατ ,ζητανε 1500 ευρω!!!!!μιλαμε για σφαγειο,και αυτη η τιμη ειναι μονο για το μοτερ που ειναι στο μεγεθος περιπου του δυναμο!!!Η ιδια εταιρια εχει και κιτ τουρμπινας και γεννητριας με 4 ακροφισια να χτυπανε την τουρμπινα,600-1000 βατ στα 220 βολτ με 400 περιπου στροφες με 2500 ευρω!!!!!Παρομοια κιτ υπαρχουν στο εξωτερικο με λιγοτερο απο 1000 ευρω!!!Τωρα ψαχνομαι με μια εταιρια απο Νορβηγια που εχει καταπληκτικα πραγματα,αλλα περιμενω να μου στειλει τιμες!!!Στην Ελλαδα αυτου του τυπου παραγωγη ενεργειας (για ιδιωτικη χρηση)ειναι σε πρωτογονο σταδιο,στην Αμερικη,Καναδα,Αυστραλια,Νορβηγια,και γενικα σε χωρες που υπαρχουν πολλα νερα,αυτες οι μικρες γεννητριες ειναι πολυ διαδεδομενες,και μπορουν να καλυπτουν τις αναγκες ολοκληρου του σπιτιου!!Σχετικα και η Ελλαδα εχει πολλα νερα,χαιρομαι που θα ειμαι απο τους πρωτους που θα φτιαξω κατι τετοιο!!! :D

Peter Ioannou
15-02-2005, 08:17
Φίλε nikolaras.
Δυστυχώς από την αρχή είχα εκφράσει τους ενδοιασμούς μου για το αν και κατά πόσο η "υδατόπτωσή" σου θα έχει το κατάληλο ενεργειακό περιεχόμενο για να μπορέσει να περιστρέψει την τουρμπίνα με το δυναμό.
Ας μην ξεχνάμε ότι το δυναμό του αυτοκινήτου "απορροφά" περίπου 1-3 ίππους, ανάλογα με τις καταναλώσεις που τροφοδοτεί (εξ' ου και κάποιοι έβγαλαν σύστηματάκι για τους κοντράκηδες, το οποίο όταν πατάς τέρμα το γκάζι, απομονώνει το δυναμό και δεν φορτίζει καθόλου).
Προσπάθησε να μειώσεις -όσο το δυνατόν περισσότερο- το βάρος του κάδου (που χρησιμοποιείς σαν "τουρμπίνα") και ταυτόχρονα, να μειώσεις όσο το δυνατόν περισσότερο τις τριβές στα σημεία έδρασής του.
Τέλος, αν είναι δυνατόν, προσπάθησε να αυξήσεις την ταχύτητα πρόσπτωσης του νερού στον κάδο, με την προσθήκη ακροφυσίου.
Αν δεν καταφέρεις τίποτε και με αυτά, γύρισέ το στα φωτοβολταϊκά.
Φιλικά,
Πάνος.

nikolaras
15-02-2005, 08:34
Πανο,υποκλινομαι ταπεινα στις γνωσεις σου,ειχες απολυτο δικαιο,αλλα αν δεν το δοκιμαζα θα εσκαγα,ακροφυσιο εχω βαλει,επισης χρησιμοποιω και 2ο ακροφυσιο την υπαρχουσα υδρευση,μιας που τον χειμωνα δεν γραφουν τα ρολογια,και δεν ειναι καθολου ευκαταταφρονητη η πιεση που εχει,δηλαδη εχω 2 πηγες,και παλι τιποτα,οι τριβες ειναι μεγαλες για να αυξησω τοσο πολυ τις στροφες.http://www.harrishydro.com/product.htm αν δεις εδω αυτο ακριβως χρειαζομαι,αλλα στην Ελλαδα δεν υπαρχει,θα κοιταξω στην Ευρωπη,τα ιδια μηχανηματα ,τα βρισκεις στην Αμερικη με μεγαλες διαφορες τιμων!!!!Φανταζεσαι τι γινεται στην Ευρωπη!!!

kostas_Yaraki
04-01-2008, 20:25
Διάβασα όλο το θέμα και κυριολεκτικά έχω μείνει άφωνος!:eek:
Δεν φανταζόμουν σε καμία περίπτωση ότι υπάρχουν εδώ μέλη της προηγούμενης γενιάς που έχουν τόσο προχωρημένης δυσκολίας ασχολίες/χόμπυ!:fuck-3:
Οι απορίες του Νικολάρα πρωτόγνωρες -για εμένα- και οι απαντήσεις του Πάνου κατατοπιστικότατες!:49:
Νικολάρα τελικά τι έγινε,έφτιαξες την υδρογεννήτριά σου?(ναι,το ξέρω ότι έχουν περάσει 2,5 χρόνια).:Banane35:

darnakas
05-01-2008, 09:41
Τι το πέρασες;
Μιλάμε για την κρυφή επιστημονική ομάδα του πανεπιστημίου YarisClub που μέρα νυχτα απασχολείται με νέες ιδέες και πειράματα!
Νίκο ακόμη δουλεύει η γεννήτρια από τότε ή απλά το πείραμα σου ήθελες να πετύχεις;


Υ.Γ:Αν φοβάσαι τα φώτα της δημοσιότητας μπορείς να μου στείλεις πμ!!!

nikolaras
05-01-2008, 19:49
Λοιπόν τα σχέδια της υδρογεννήτριας,προς το παρόν, εκτοπίστηκαν γιατί ένα πολύ καλό project πήρε τη θέση της,το οποίο δουλεύει τέλεια και αποδίδει τόσο, όσο 3 τόνους πετρέλαιο θέρμανσης, που θα χρειαζόμουνα πέρυσι και φέτος ...
Αύριο αν μπορέσω θα ανεβάσω φώτο,μέχρι τότε αφήστε τη φαντασία σας να οργιάσει !!!!!
Τι να κάνουμε το οικολογικό μου πνεύμα είναι ανήσυχο !!!!

Peter Ioannou
05-01-2008, 20:00
Κεντρική θέρμανση με καυστήρα που χρησιμοποιεί σαν καύσιμο "λιοκόκι" ή πυρήνα από ελαιοτριβείο.
Τσάμπα πράμα, δηλαδή.
Πάνος.

nikolaras
05-01-2008, 20:04
Προσπάθησε ακόμα λίγο κοντά είσαι χεχεχε !!!

Peter Ioannou
06-01-2008, 00:09
Αντί για πυρήνα μήπως χρησιμοποιείτε αυτά που περισσεύουν από το πάτημα των σταφυλιών;
Πρέπει να πλησίασα περισσότερο, έτσι;
Ή μήπως απ' ευθείας τσίπουρο;
Πάνος.

nikolaras
06-01-2008, 20:20
Για να μη σας αφήνω σε αγωνία χρονιάρες μέρες θα σας πω τι σκάρωσα.
Πρώτα παίρνουμε τα μέτρα με ακρίβεια και κατασκευάζουμε ένα μεταλικό μπόιλερ στο σχήμα του τζακιού που θα ανακατασκευάσουμε.
Στο δικό μου τζάκι το μπόιλερ που κατασκευάστηκε χωράει 65 λίτρα νερό και είναι από λαμαρίνα 4 χιλιοστά.
Φροντίζουμε να το έχουμε συζητήσει πρώτα με τους οικίους μας και όταν θα γίνει το εγχείρημα θα πρέπει να λείπουν από το σπίτι για να αποφύγουμε τα εγκεφαλικά ή τυχόν άλλα παρεμφερή ατυχήματα.
Πρώτα ξυλώνουμε τα πυρότουβλα μαμά μου !!!!
Καλά το σπίτι γέμισε όλο σκόνη....
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/2ab1023f.jpg
Τα μπάζα.......
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/f3af9b32.jpg
Και ερχόμαστε σε μια κατάσταση κάπως έτσι
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/6031ffe2.jpg
Το μπόιλερ δυστυχώς δεν το αποθανάτησα πριν τοποθετηθεί γιατί έπρεπε να κάνω γρήγορα για να αποφύγω καταστάσεις που ανέφερα πριν :70: :70:
και είναι κάπως έτσι....
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/72c974db.jpg
Εχουν γίνει αρκετά μερεμέτια αλλά το τελικό αποτέλεσμμα με δικαίωσε....
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/3ae23b83.jpg
Εγινε η σύνδεση με το κεντρικό σύστημα θέρμανσης του σπιτιού
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/94bad53e.jpg
Μπήκαν και τα απαραίτητα όργανα στροφόμετρα , ταχύμετρα....αναλογικά πάντα :Banane35:
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/e436edcd.jpg
Και είμαστε έτοιμοι να απολαύσουμε τη θαλπωρή του τζακιού και την πλήρη απεξάρτηση από το πετρέλαιο....
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/463950e2.jpg
Και για να το γιορτάσουμε δεόντως έπρεπε να πάμε μια βόλτα στα χιόνια:Banane35: :Banane35: :Banane35: :Banane35:
http://i27.photobucket.com/albums/c152/karameta/8601e307.jpg

nikolaras
15-01-2008, 19:41
Τι έγινε ....δεν σας άρεσε το project μου;
Πάνο δεν εγκρίνεις;

nikolaras
02-02-2008, 19:26
ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ.....ΠΟΣΟ ΠΙΣΩ ΕΙΜΑΣΤΕ !!!!!
http://www.cie.org.cy/SXEDIO/sxedio%202007/APPLICATION%20FORMS%202007/fb3.pdf

nikolaras
02-02-2008, 19:44
11.OOO EURO αρκετά σημαντικό ποσό.Σταύρο που είσαι ρεεεε

Peter Ioannou
02-02-2008, 21:07
Δεν είναι ότι δεν μου άρεσε το project Νικόλα.
Μπράβο, κιόλας...
Απλά, πλέον, καις ξύλα, τα οποία εκεί δεν πρέπει να είναι δυσεύρετα ή να τα προμηθεύεστε (εννοώ να τα αγοράζετε).
Το συγκεκριμένο project είχε περάσει από το μυαλό μου για το τζάκι στο χωριό μου, αλλά μετά τις πυρκαϊές του καλοκαιριού, μου πέρασε, αφού ακόμα δεν είμαστε σίγουροι πόσα από τα ελαιόδεντρά μας θα γίνουν καυσόξυλα και πόσα όχι...
Και με αυτή την κατάσταση, δεν μπορούμε να έχουμε κάποια "σίγουρη" ποσότητα ξύλων από το κλάδεμα που κάνουμε κάθε χρόνο στις ελιές...
Δράμα η κατάσταση...
Πάνος.

nikolaras
03-02-2008, 11:10
Κοίτα Πάνο,τα ξύλα εδώ είναι σχεδόν δωρεάν...μπορείς όμως και να αγοράσεις,είναι πολύ πιο φθηνά από το να κάψεις πετρέλαιο για να ζεστάνεις σπίτι σε θερμοκρασίες χαμηλές που επικρατούν στην περιοχή μου.
Επιπλέον δεν επιβαρύνεις το περιβάλλον και κακώς δεν έχουν βγεί προγράμματα στην Ελλάδα να ενθαρύνουν τους κατοίκους της επαρχίας
να ευαισθητοποιηθούν στον εναλλακτικό και ταυτόχρονα οικολογικό τρόπο θέρμανσης.
Στην Κύπρο που δεν έχει κρύο,είδες τι γίνεται......
Εδώ ασχολούμαστε με τον ζαχόπουλο τον μαγγίνα τον κουκοδήμο τον μάκη τον θεμο τη νατασα την 35χρονη τον φούστη τον λεσβίο τον κάθε ανώμαλο που μας διηκεί ......

biofotos
03-02-2008, 20:47
Νίκο στην Αθήνα έχουν τα (βρεγμένα) καυσόξυλα 130 με 150 ευρώ ο τόνος !!!

nikolaras
04-02-2008, 19:07
Κατάλαβα...είδος πολυτέλειας.
Τα ξύλα εδώ ειδικά το καλοκαίρι τα βρίσκεις σχεδόν δωρεάν...ειδικά αν έχεις μέσο να τα μεταφέρεις το κόστος είναι μηδαμινό...Υπολόγισε ότι για να ζεστάνω το σπίτι χρειάζομαι γύρω στους 10 τόνους σε δρυς,15 σε έλατο , γύρω στους 12 σε οξυά και 7-8 τόνους σε πουρνάρι.
Στην Αθήνα από την τελευταία μου επίσκεψη είδα ότι οι περισσότερες πολυκατοικίες χρησιμοποιούν πλέον φυσικό αέριο....
πιο οικονομικό και οικολογικό,αλλά για να φτάσει εδώ που είμαι το φυσικό αέριο θα περάσουν πολλά χρόνια.
Το επόμενο που σκέφτηκα να κάνω είναι η εκμετάλευση της γεωθερμικής ενέργειας το χειμώνα για θέρμανση, και το καλοκαίρι,για δροσιά.
Θα μπορούσα να το κάνω κάτω από τα θεμέλια του σπιτιού στα 2 μέτρα περίπου βάθος και να έχω σταθερή θερμοκρασία μέσα στο σπίτι γύρω στους 19 βαθμούς το χειμώνα και 23 το καλοκαίρι,αλλά ανέβαινε το κοστολόγιο και δεν το έκανα.Τώρα χρειάζονται περίπου 7-9 χιλιάρικα για να γίνει.....
Αλλά φαντάσου ότι κάνεις απόσβεση κεφαλαίου σε λιγότερο από 5 χρονια.