PDA

Επιστροφή στο Forum : ΔΙΣΚΟΣ ΠΛΑΤΩ


SoKoFLiKo
18-12-2009, 20:33
IAΠΩΝΙΚΟ 1.3

Ο δίσκος σκορτσάρει κυρίως όταν είναι κρύος με υγρό καιρό σε 1η, 2α και 3η αλλά όπως μου λένε στην αντιπροσωπεία είναι δικό μου θέμα αν θα τον αλλάξω γιατί δεν πατινάρει!

Έχει κάνει 100 χιλιάρικα σε χμ αλλά ψιλοσκόρτσαρε από την αρχή... Έχει κανείς υπόψη του τί παίζει? Γιατί έτσι που είναι τα πράγματα ή πρέπει να το αφήσω όπως είναι ή να αλλάξω μέχρι και το βολάν !

:unlove: (δεν είχε κανένα σχισμένο πεντακοσάευρω...)

biofotos
18-12-2009, 20:51
Μπα, το βολάν δε χαλάει, στη χειρότερη περίπτωση του κάνεις ένα resurfacing και είναι σαν καινούργιο.
Το πρόβλημα με το δίσκο είναι ότι πολλές φορές σκορτσάρει κι από σπασμένο ελατήριο που μπορεί να οδηγήσει σε χοντρό πρόβλημα...

SoKoFLiKo
19-12-2009, 19:59
Μπα, το βολάν δε χαλάει, στη χειρότερη περίπτωση του κάνεις ένα resurfacing και είναι σαν καινούργιο.
Το πρόβλημα με το δίσκο είναι ότι πολλές φορές σκορτσάρει κι από σπασμένο ελατήριο που μπορεί να οδηγήσει σε χοντρό πρόβλημα...


Resurfacing? Το γυαλοχάρτισμα της επιφάνειάς του δηλ?

biofotos
19-12-2009, 20:33
Αν δεν έχει κάνει νύχι ναι. Αν έχει κάνει νύχι, πάρσιμο ένα πασάκι στον τόρνο και είσαι έτοιμος.....

vavis 1.3 veroia
19-12-2009, 21:45
Αν δεν έχει κάνει νύχι ναι. Αν έχει κάνει νύχι, πάρσιμο ένα πασάκι στον τόρνο και είσαι έτοιμος.....Συμφωνω με τον γιατρο.

Dont_Panic
19-12-2009, 23:47
αυτο σημενει και ελαφρομα??? γιατι διαισθανομαι οτι εχει νυχι τεραστιο το δικο μου...τωρα που τυχαια θα αρχισει να πατιναρει και ο δισκος λιγο...και θα πρεπει να βγαλω το σαζμαν...

proestuning
20-12-2009, 00:29
εχεις 300K χλμ ????????γιατι μονο ετσι θα κανει νυχι στο χιλιαρι......

biofotos
20-12-2009, 19:55
ΔΕΝ ΕΛΑΦΡΩΝΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΤΟ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΟ ΒΟΛΑΝ (άν θέλουμε τα @<hidden>@<hidden> μας άθικτα)

proestuning
20-12-2009, 22:29
!!!!!!!!!!!!!!!!ακομα μια φορα λογικα μιλησες Σπυρο.....

tzotzo
21-12-2009, 00:30
δεν ειμαι και πολυ γνωστης του θεματος,αλλα αν κατεβει το σασμαν,δεν θα ειναι μλκ να μην αλλαξεις δισκο και πλατω?

proestuning
21-12-2009, 02:21
δεν υπαρχουν πλεον σκετος δισκος αλλα σετ δισκο-πλατο-ρουλεμαν και το κοστος ειναι τετοιο που τα αλλαζεις και ησυχαζεις ....

kr0k0deil0s
21-12-2009, 14:26
δεν ειμαι και πολυ γνωστης του θεματος,αλλα αν κατεβει το σασμαν,δεν θα ειναι μλκ να μην αλλαξεις δισκο και πλατω?
Εξαρτάται από τα εργατικά που σου ζητούν.
Αν πιάνουν λίγο τα χέρια σου και έχεις και τα κατάλληλα εργαλεία το κάνεις και μόνος, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο.

yaris 2sz
21-12-2009, 18:29
Εξαρτάται από τα εργατικά που σου ζητούν.
Αν πιάνουν λίγο τα χέρια σου και έχεις και τα κατάλληλα εργαλεία το κάνεις και μόνος, δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο.

βρε συ... δεν ανοίγεις ένα συνεργείο;:Banane10: :Banane10: :Banane10: :Banane10:

kr0k0deil0s
21-12-2009, 18:40
Έτσι είναι Γιώργο, νομίζεις κάνω πλάκα;

Επειδή η ταρίφα στα συνεργεία είναι 2 κατοστάρικα σημαίνει ότι είναι λογική;

Το έψηνα για καμιά ομαδική αλλαγή δισκοπλατώ αλλά ξέχασα..δεν έχω άδεια !

Οπότε άστο .. :moon:

biofotos
21-12-2009, 20:10
Εγώ νομίζω ότι είσαι υπερβολικός. Το να κατεβάσεις σασμάν και να αλλάξεις δίσκο - πλατώ δεν είναι δουλειά που μπορεί να την κάνει ο οποιοσδήποτε. Είναι μια δουλειά για μηχανικούς. Εξάλλου η ταρίφα είναι 120 -150 ευρώ για 4-5 ώρες δουλειά. Δεν είναι υπερβολικό το κόστος ειδικά όταν χρειάζεται να δεσμεύσεις ένα δικόλωνο για όλη αυτή την ώρα, σε ένα μαγαζί με νοίκι, φως νερό τηλέφωνο κλπ. Γενικά η διαδικασία είναι ως εξής:
Βγάλε τροχούς, ξεβίδωσε ημιαξόνια, αποσύνδεσε μπαταρίες κλπ, ξεβίδωσε βίδες σασμάν, βγάλε ημιαξόνια, βγάλε σασμάν, βγάλε δίσκο - πλατώ, γυαλοχαρτάρισε βολάν, ξαναβάλε τα αντικατάστασης επάνω, βάλε τα σωστά γράσα εκεί που πρέπει, ξαναβάλε σασμάν, δέσε βίδες, βάλε ημιαξόνια, βίδωσε ημιαξόνια, βάλε ρόδες, ξαναβάλε τροχούς, κάνει έλεγχο αν όλα πήγαν καλά. ΑΝ όχι, φτου κι απ' την αρχή. Δε μιλάω για κόστος αγοράς εργαλείων κι εξοπλισμού, ρούχων που θα λερώσεις κλπ...

Αντίστοιχα η εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας μπορεί να περιγραφεί με μερικά ανάλογα απλά βήματα. Σίγουρα όμως δεν είναι κάτι που μπορεί να το κάνει ο καθένας επειδή απλά είδε μια φορά κάποιον να την κάνει...

Γενικά, έχω δύο ερωτήσεις:
- Με βάση τα παραπάνω, πόσο θεωρείς λογική χρέωση για εργασία αντικατάστασης σετ δίσκου - πλατω - ρουλεμάν ;
- Συγκρίνοντας την όποια δουλειά κάνεις ως επάγγελμα, πόσο θεωρείς ότι εσύ θα έπρεπε να αμείβεσαι ;

SoKoFLiKo
21-12-2009, 23:09
Αν δεν έχει κάνει νύχι ναι. Αν έχει κάνει νύχι, πάρσιμο ένα πασάκι στον τόρνο και είσαι έτοιμος.....

Γουάτ ιζ "πασάκι"?

Επειδή αν χρειαστεί τόρνος ο Μαγκλάρας ή κάποια άλλη αντιπροσωπία δεν θα μπορεί να το κάνει, μήπως έχεις υπόψη σου που μπορώ να απευθυνθώ?

Θανκς :15:

proestuning
21-12-2009, 23:56
οταν κανει "ωυχι" το πας στον τορναδορο και στο ισιωνει(στο τρωει ομοιομορφα και δεν εχεις ανωμαλιες)
Οσο αφορα το σχολιο του Κωστα δεν το θεωρω και πολυ πετυχημενο μιας και δεν ειναι αλλαγη φιλτρου που κανει ο καθενας......και τα 200 ευρω δεν ειναι παραλογη τιμη.....

kr0k0deil0s
22-12-2009, 00:45
Οι τιμές είναι πάντα σχετικές .

Ας ξεκινήσουμε από το πως θεωρεί ο καθένας ότι πρέπει να αμοίβεται .
Με μεροκάματο ή ανά περίπτωση ;

Όταν του μηχανικού μου του παίρνει 3 ώρες να κατεβάσει μοτέρ,σασμάν,ημιαξόνια,πλεξούδα και γενικά να κάνει σώβρακο το αυτοκίνητο και να ξανακάνει την αντίστροφη διαδικασία, όπως καταλαβαίνετε 4-5 ώρες για αλλαγή δισκο-πλατώ δεν είναι πραγματικές ώρες εργασίας.

Προσωπικά, μου πήρε περίπου 1,5 ώρα η αλλαγή δίσκου-πλατώ + αλλαγή στην τσιμούχα στροφάλου, πίσω από το βολάν.

Άρα υπάρχουν 2 περιπτώσεις.
α)Με βλέπει ο μηχανικός (με τα όποια έξοδα του) στεγνά σαν πελάτη που θα αλλάξει δίσκο-πλατώ 1-2 φορές για όσο έχει το αυτοκίνητο και τρίβει τα χέρια του που τον προτίμησα. Αναμενόμενο η τιμή να με χτυπήσει κατακούτελα .

β)Το βλέπει σαν μέρος της συνηθισμένης συντήρησης του αυτοκινήτου και με χρεώνει πραγματικά με την εργατοώρα .

Στην α) περίπτωση μπορεί να κοστολογήσει όσο θέλει τα πάντα. Στην β) περίπτωση πρέπει να μου κοστίσει πολύ φθηνά η όλη διαδικασία.
Η χρυσή τομή είναι πιο δίκαιη για όλους.
Το θέμα είναι πως δεν εφαρμόζεται και εμείς δεν απαιτούμε να γίνεται κάτι τέτοιο.
(σ.σ.Κάθε εργατοώρα στην toyota αν δεν απατώμαι κοστίζει περίπου 70€. Όμως η toyota σου δίνει εγγύηση, σίγουρο αποτέλεσμα και όσο περιμένεις κάθεσαι σε χλιδάτους καναπέδες και πίνεις και το καφεδάκι σου. Συγκριτικά με το συνεργείο τις γειτονιάς που για 2 ώρες θα σου πάρει 250€ τι έχεις να χάσεις; )

Κουίζ : Αύριο θα πάω να αλλάξω τσιμουχάκια ημιαξονίων επειδή το ένα μου το πέταξε και έχει στεγνώσει από βαλβολίνες. Τα ανταλλακτικά έχουν 15€ . Πόσα πρέπει να μου πάρουν εργατικά; (ανύψωση, βγάλσιμο τροχοί, ημιαξόνια, τσιμουχάκια και το αντίστροφο).


Γενικά, έχω δύο ερωτήσεις:
- Με βάση τα παραπάνω, πόσο θεωρείς λογική χρέωση για εργασία αντικατάστασης σετ δίσκου - πλατω - ρουλεμάν ;

Θεωρώ με δεδομένο ότι τα ανταλλακτικά τα έχω πάει εγώ και σκεπτόμενος τα όσα έγραψα παραπάνω ότι περισσότερα από 80-100€ είναι υπερβολή .
Μην ξεχνάτε ότι μέσα στο μεροκάματο δεν θα ασχοληθεί μόνο με το δικό μου αυτοκίνητο ακόμα και αν δεν έχει δεύτερο ανυψωτικό.

- Συγκρίνοντας την όποια δουλειά κάνεις ως επάγγελμα, πόσο θεωρείς ότι εσύ θα έπρεπε να αμείβεσαι ;
Πιστεύω ότι το μέσο 12ωρο μεροκάματο είναι 60€ με ασφάλεια .
Από την στιγμή που εγώ κάνω νυχτοκάματο (19:00-07:00), όχι μόνιμη εργασία και χωρίς ασφάλεια απαιτώ τουλάχιστον 100€ και δεν συμβιβάζομαι με τπτ λιγότερο .

Η συζήτηση για την αμοιβή μηχανικού είναι ατελείωτη. Ακόμα και αν κάποιος δεν μπορεί να κάνει κάτι πολύ εξειδικευμένο υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που πραγματικά κοιτούν να βγάζουν ένα σταθερό μηνιαίο εισόδημα και όχι να σε "χτυπήσουν" εκεί που πονάς.
Βέβαια οι περιπτώσεις είναι λίγες, αναγκάστηκα να αλλάξω μέχρι και νομό για να βρω αυτό που έψαχνα.

Αλήθεια, αφού οι απαιτήσεις μου είναι υπερβολικές θα μπορούσε κάποιος να μου εξηγήσει γιατί ΟΛΟΙ οι μηχανικοί εκτός Αθήνας είναι πολύ πιο φθηνοί;
Δεν έχουν οικογένεια; Τεχνογνωσία; Πελάτες ;

Για να μην παρεξηγηθώ, δεν έχω κάτι με τους Αθηναίους μηχανικούς αλλά απορώ γιατί με το που περνάω το πόδι μου μέσα από την πόρτα τους θα πρέπει να χάνω κατευθείαν ένα 20ρικο. (ακόμα και αν μου αλλάξουν απλά λάδια).

proestuning
22-12-2009, 01:11
ας τα παρουμε απο την αρχη.....η εργατωρα χρεωνεται στα πιο πολλα συνεργεια με ελαχιστη αποζημιωση τα 80-90 ευρω.....και νομιζω(ας απαντησουν οι εχοντες αδεια μηχανικοι αυτοκινητων) οι εργασιες αμοιβονται με τιμοκαταλογο που υπαρχει απο το συνδεσμο μηχ. αυτοκινητων η επισκευαστων η οπως αλλιως λεγεται.....στο θεμα επαρχιας οντως μπορει να ειναι φθηνοτερες μπορει και ακριβοτερες Κωστα......ρωτα αλλα παιδια απο επαρχια τι πληρωνουν και συγκρινε με τα εργατικα της Αθηνας....εξαρταται πως το βλεπει ο καθε μαγαζατορας....αν ειναι μικρη πολη και ειναι κανα δυο μαγαζια θα σε βαραει στο "κεφαλι" αν ειναι μεγαλυτερος ο αριθμος των συνεργειων τοτα λειτουργει ο ανταγωνισμος και οι τιμες πεφτουν προς οφελος του ιδιωτη.....και μια ερωτηση.....ολοι ξερουμε καποιους που ειναι οι πονηροι και κανουν ψιλοσερβις και βελτιωσεις στα υπογεια και στις αυλες....αν σπασει ενα αυτοκινητο που συντηρουν αυτοι οι "μαστορες" τι θα απαιτησει ο πελατης?και που θα βρει το δικιο του?

kr0k0deil0s
22-12-2009, 01:22
Βασίλη δεν νομίζω ότι και αυτός που θα σου πάρει 3-4 φορές περισσότερα χρήματα θα σε καλύψει αν κάνει και σπάσει.

Άσε που για να φέρει ευθύνη για σπάσιμο ο μηχανικός πρέπει να κάνει κάτι τραβηγμένο. Γιατί τπτ δεν σπάει από λάθος μπουζί και ιμάντες.

Οι ευθύνες θα πηδούν από τον μηχανικό στον ρεκτιφιατζή, από τον εξατμισά στον προγραμματιστή και πάει λέγοντας.

Πάντως, με τόσο ανταγωνισμό που έχει η Αθήνα θα περίμενα να υπάρχουν καλύτερες τιμές εδώ και όχι στην επαρχία.
Και φυσικά δεν μιλάω για "μαύρα" συνεργεία αλλά για χώρους με κανονική άδεια εργασίας και τεχνικά καταρτισμένο προσωπικό άσχετα με το αν αυτοί έχουν επιλέξει να δουλεύουν μέσα σε "κοτέτσι" σε σχέση με άλλους επειδή τους παράγοντες συνθήκες εργασίας και διακόσμηση τους έχουν βάλει σε δεύτερη μοίρα.

Εσύ που έχεις δοκιμάσει διάφορα έχεις βρει μηχανικό Βασίλη που να σε καλύψει αν κάνει βλακεία ; Μιλάμε για σπάσιμο, όχι κάτι αναστρέψιμο .

Τα υπόλοιπα μέλη τι πιστεύουν για το θέμα αμοιβή; Τόσοι διαβάζουν,δεν μπορεί να μην έχει κανένας γνώμη.

proestuning
22-12-2009, 01:31
εγω προσπαθω μονος μου (εχω καποιες γνωσεις μηχανολογιας και εχουμε και οικογενειακο χωρο) και οταν δεν μπορω παω σε ανθρωπους που εμπιστευομαι ωστε να βριζω μονο εμενα......και ναι Κωστα υπαρχουν σοβαροι επαγγελματιες....αλλα και οι πελατες ειμαστε πολυυυυυ παραξενοι!

biofotos
22-12-2009, 08:57
κάποιες γνώσεις μηχανολογίας ; :P :P :P

Ένας κάποια στιγμή μου είχε πει ένα σοφό ρητό: αν πληρώνεσαι λιγότερο απ' όσο αξίζεις (εδώ πρέπει κανείς να είναι ειλικρινής με τον εαυτό του για να κάνει σωστή αποτίμηση) θα καταλήξεις να αξίζεις όσο πληρώνεσαι...

Κώστα κρίνεις απλά από το γεγονός ότι δεν έχεις οικογένεια να συντηρείς και με τα 100 ευρώ ανά 12ωρο ΧΩΡΙΣ ΕΝΣΗΜΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΕΦΟΡΙΑ, ζεις μια χαρά. Όταν περάσουν τα χρόνια και οι παράγοντες οικογένεια, ένσημα Ιδιωτική ασφάλεια και Εφορία μπουν στη ζωή σου, τα ξαναλέμε. Στα 100 ευρώ θα πρέπει να προσθέσεις 18,5% τουλάχιστον ΙΚΑ και άλλο ένα 20% εφορία. Το 100αρικό γίνεται αυτόματα 150άρι ενώ θα πρέπει να προϋπολογίσεις κι ένα 1200άρι το χρόνο για ένα συμβόλαιο της προκοπής Ιδιωτικής ασφάλειας για το θέμα Υγείας. ΑΝ σου τύχει κάτι (χτύπα ξύλο) και δεν μπορείς να φροντίσεις τον εαυτό σου καλά τότε τι αξία έχει πόσα παίρνεις όταν είσαι υγιής ; Αν σπάσεις ένα χέρι (κούφια η ώρα) και χρειάζεται ακινητοποίηση πως θα ζήσεις τον εαυτό και την οικογένειά σου το μήνα που θα είσαι σπίτι και θα κάνεις τη λεχώνα ;

Επίσης το να δουλεύεις σε κοτέτσι όση καλή δουλειά και να κάνεις αυτόματα σε τοποθετεί μια κατηγορία κάτω... Όπως δε μπαίνεις σε ταξί με κουρελού έτσι και δεν είναι λογικό να μπαίνεις σε συνεργείο με αράχνες και παλιές τσόντες στους τοίχους ενώ το πιο εξελιγμένο εργαλείο είναι η βαριοπούλα και το ματσακόνι. Εξάλλου αν ο ένας επαγγελματίας έχει 1200 ευρώ το μήνα νοίκι και ο άλλος έχει 100, μόνο από αυτό μπορεί κανείς να ρίξει τις τιμές. Όταν κοστολογείς μια υπηρεσία - προϊόν, λαμβάνεις όλες τις παραμέτρους υπόψη σου. Στην επαρχία το μεροκάματα είναι μικρότερα πολύ απλά γιατί τα έξοδα είναι μικρότερα.

Παρεπιπτόντως είναι απλά εγκληματικό απέναντι στον εαυτό σου και το μέλλον σου να δουλεύεις ανασφάλιστος...

ChrisBlack
22-12-2009, 10:44
Εμενα προσωπικα με ενδιαφερει ο ανθρωπος στον οποιο θα παω το αμαξι να ειναι "επαγγελματιας" τοσο στη δουλεια του, οσο και στη συμπεριφορα του...και εγω ειμαι ενας καλα αμοιβομενος επαγγελματιας. Ατομα ιδιας ηλικιας με εμενα αμοιβονται με τα μισα απο εμενα λεφτα, αυτο ομως δεν σημαινει οτι εγω πρεπει να αισθανομαι ασχημα για αυτο...εχω σπουδασει, αποκτησει μια αριστη επαγγελματικη εμπειρια και δουλευω επαγγελματικα. Οποτε περιμενω και την αναλογη αμοιβη, αν σε καποιον δεν αρεσει ας παει σε καποιον αλλο πιο φθηνο...ισως κανει καλυτερα τη δουλεια του, ισως ομως και οχι. Ειναι ενα ρισκο που ο καθενας παιρνει. Εγω αν βρω σωστο επαγγελματια που με ικανοποιει η εργασια του, δεν βρισκω το λογο να φυγω για 40-50ευρω παραπανω...

proestuning
22-12-2009, 10:50
μα τα 40-50 ευρω θα τα πληρωσεις πολλες φορες παραπανω οταν δεν εχει ενα αντ/κο να σε καλυψει ο ερασιτεχνης και τρεχεις εσυ για να βρεις την ακρη ,οταν κανει μια μερα αντι για μια ωρα γιατι δεν εχει ενα δικολονο μεσα στο μαγαζι του,οταν μιλαει στη γκομενα στο κινητο και δεν εχει ενα βοηθο να επιδιωρθωσει το προβλημα σου και αλλα τοσα παραδειγματα που μπορω να σκεφτω.......

ΥΓ.εχεις δικιο γιατρε ......η σωστη φραση ειναι :νομιζω οτι ξερω......παντως εχω τα εργαλεια.......χαχαχαχαχα

kr0k0deil0s
22-12-2009, 15:22
Παρεπιπτόντως είναι απλά εγκληματικό απέναντι στον εαυτό σου και το μέλλον σου να δουλεύεις ανασφάλιστος...
Σε αυτό συμφωνώ απόλυτα !
Απλά, δεν μπορώ να είμαι σίγουρος κατά πόσο θα με καλύψουν τα ένσημα όταν θα τα χρειαστώ (π.χ. σύνταξη) .
Η ασφάλεια σίγουρα είναι απαραίτητη αλλά δεν μπορώ να κάνω κάτι..Όταν με πρόσχημα την ασφάλεια σου δίνουν λιγότερα από τα μισά χρήματα, τότε αναγκαστικά κάνεις δουλειά μαύρη και χωρίς ασφάλεια.

Καλά, δεν αναφέρω καν τα μπλεξίματα που έχω με αστυνομία όταν έρχονται για έλεγχο ή παρατήρηση και δεν έχω χαρτιά.
Απλά,δεν υπάρχει άλλη λύση .

Κουίζ : Αύριο θα πάω να αλλάξω τσιμουχάκια ημιαξονίων επειδή το ένα μου το πέταξε και έχει στεγνώσει από βαλβολίνες. Τα ανταλλακτικά έχουν 15€ . Πόσα πρέπει να μου πάρουν εργατικά; (ανύψωση, βγάλσιμο τροχοί, ημιαξόνια, τσιμουχάκια και το αντίστροφο).
Απάντηση: Σήμερα το πρωί σε συνεργείο στον Αγ.Δημήτριο που δεν έχω σχέσεις:
Αλλαγή στο τσιμουχάκι ημιαξονίου, γέμισμα 2,5 λίτρα με συνθετική βαλβολίνη, εργατικά και αποκλειστικότητα του ανυψωτικού για ένα 2ωρο μέχρι να βρεθεί το ανταλλακτικό = 50€.

Αυτό ναι, το θεωρώ μια χαρά τιμούλα . Ούτε μπήκα στην διαδικασία να κάνω παζάρια (και ούτε μπαίνω ποτέ, απλά δεν ξαναπατάω όπου νιώσω ότι με κοροϊδεύουν) και μείναμε όλοι ευχαριστημένοι.

biofotos
22-12-2009, 18:20
Κώστα πάντα υπάρχει εναλλακτική, μην το ξεπερνάς τόσο απλά. Στα 50 σου που θα σου λείπουν άλλα 16 χρόνια ένσημα θα λες: τι χαζός ήμουν τότε που προτιμούσα τα έξτρα χρήματα από το ΙΚΑ. Υποτίθεται ότι τα έξτρα χρήματα τα δίνεις για ένσημα στο ΤΕΒΕ. Το άσχημο είναι ότι ποτέ δεν το κάνεις.

Δυστυχώς έχω και παραδείγματα μέσα από την οικογένειά μου που στα 65 τους απλά τους έλειπαν 3-4 χρόνια ένσημα και πήραν από σύνταξη "ένα ελαφάκι για το Γιωργάκη". Όσο χάλια και να είναι η σύνταξη πάντα είναι προτιμότερη από το τίποτα...

kr0k0deil0s
22-12-2009, 18:26
Το ξέρω, τα ίδια μου λέει και ο πατέρας μου.
Συν ότι δεν θέλει να δουλεύω νύχτα και μπλα μπλα μπλα .

Αυτό που με καθησυχάζει είναι ότι στην ηλικία μου οι περισσότεροι δεν δουλεύουν καν, οπότε βολεύομαι προσωρινά (μέχρι να πάρω το πτυχίο μου) και από εκεί και μετά σκοπεύω να βρω κάτι μόνιμο και πιο ανθρώπινο :Banane11:

biofotos
22-12-2009, 18:51
Εγώ δε διαφωνώ με το θέμα νύχτα γιατί ξέρω ότι κάποια στιγμή εσύ ο ίδιος δεν θα θέλεις να εργάζεσαι νύχτα. Από εκεί και πέρα, καλά κάνεις και δουλεύεις ώστε να μην εξαρτάσαι από τους δικούς σου - τουλάχιστο σε μεγάλο βαθμό- αλλά και να έχεις την ελευθερία να κάνεις τα γούστα σου !

Το πτυχίο σου είναι η μεγαλύτερη επένδυση που μπορείς να κάνεις και ιδιαίτερα ο βαθμός πτυχίου. Όπως και πολλά άλλα πράγματα στη ζωή αυτή, όσο μεγαλύτερος τόσο καλύτερος !!!

thoki
09-01-2010, 02:08
Καλησπέρα και καλή χρονιά!.Έχω ένα yaris 1.3 του 2004 και έχω το εξής πρόβλημα.
Οταν κινείται το αμάξι με ταχύτητα μεσα ακούγετε ενα βουητό-σφύριγμα απο τον κινητήρα, ενω αμα βγάλω την ταχύτητα σταματάει ο θόρυβος.
Τι μπορεί να είναι?
Εαν γνωρίζει καπιος ας μου πει.
Ευχαριστω!

gty
09-01-2010, 19:22
εγω προσπαθω μονος μου (εχω καποιες γνωσεις μηχανολογιας και εχουμε και οικογενειακο χωρο) και οταν δεν μπορω παω σε ανθρωπους που εμπιστευομαι ωστε να βριζω μονο εμενα......και ναι Κωστα υπαρχουν σοβαροι επαγγελματιες....αλλα και οι πελατες ειμαστε πολυυυυυ παραξενοι!





+1 Kάπως έτσι είναι

Imprezionism
11-01-2010, 00:43
παιδες επιδη τωρα το προσεξα το τοπικ , στο δικο μας σε λιγη σχετικα κινηση 1η-2α , 1η-2α οταν αφηνω συμπλεκτη το αμαξι τρελενεται , λες και εχει κλασει ο δισκος... τριζει-τρεμει , απο τι λετε να ειναι ? εχει μεχρι στιγμης 38.000 χλμ σε 2 χρονια... αλλαγη λογω εγγυησης παιζει ??

SoKoFLiKo
11-01-2010, 02:08
Σκορτσάρει... Άρα είναι θέμα δίσκου πλατώ, ενδεχομένως και βολάν ... Το αν είναι στην εγγύηση θα στο πουν στην αντιπροσωπεία... Έχεις λίγα χιλιόμετρα σχετικά και δεν δικαιολογείται φθορά του δίσκου, εκτός αν την αποδώσουν στην οδηγική σου συμπεριφορά (πχ. σου πουν ότι οδηγείς ακουμπώντας μονίμως το πόδι πάνω στο συμπλέκτη)...

Το σκορτσάρισμα αυτό καθ' εαυτό γενικά ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ από την εγγύηση. Κάκιστα βέβαια στην περίπτωση που τούτο παρουσιάζεται λίγες μόλις ημέρες μετά από την αντικατάσταση του δίσκου - πλατώ .

Imprezionism
11-01-2010, 18:32
το ποδι δεν ακουμπαει στον συμπλεκτη σχεδον καθολου ,αυτο γινεται οταν ζεστενεται σε ξεκινηματα μεσα στην πολη 1η-2α , 1η-2α αντε και 3η ,επειδη το εχω το διπλωμα σχεδον 3 χρονια και το αμαξι δεν το σκιζω , μου φενεται περιεργο , μηπως ειναι ελατωματικο καποιο εξαρτημα η ο δισκος εχει πετσικαρει ??

kr0k0deil0s
11-01-2010, 18:51
Μπορεί απλά να έχει γυαλίσει το πλατώ ή κάποια βάση να είναι κομμένη και επειδή σε 1η και 2η τρώει μεγαλύτερα φορτία να νιώθεις και το τράνταγμα.

Imprezionism
11-01-2010, 23:15
κλωτσαει μεχρι να κουνηθει το αυτοκινητο, παντως μπορει να αλλαχτει στα πλαισια της εγγυησης ? Λογικα δεν μπορουν να ''πατησουν'' στο οτι ειμαι νεος οδηγος... σωστα ?? Γενικα τι μπορω να κανω σε αυτη την περιπτωση ??

SoKoFLiKo
05-02-2010, 17:03
Έχω 1.3 NCP 10 , mk1 και το οδηγώ κυρίως εντός πόλης. Γενικά το τρέχω το αμαξάκι αλλά δεν οδηγώ με το πόδι ακουμπησμένο πάνω στον συμπλέκτη.

Είναι η 2η φορά που πάω να αλλάξω δίσκο / πλατώ / ρουλεμάν (220.000χμ). Η πρώτη αλλαγή έγινε στα 100.000 και είχα τοποθετήσει ΤΟΥΟΤΑ αλλα ψιλοσκόρτσαρε εξ αρχής. Στο Μαγκλάρα το απέδιδαν στο ότι έχει "σκληρά" (ή "μαλακά" - δεν θυμάμαι) χτένια ή και στο ότι ίσως να μην είχε γίνει γυαλοχάρτισμα στο βολάν (πράγμα που μου φαίνεται μούφα γιατί αφενός το είχε φτιάξει παλικάρι που ήξερε και αφετέρου και γυαλοχάρτισμα να κάνεις πόσο θα κρατήσει????).


Η ουσία είναι ότι είμαι επιφυλακτικός στο να ξαναβάλω ΤΟΥΟΤΑ για το λόγο αυτό, γιατί βαρέθηκα να μου λένε ότι το σκορτσάρισμα δεν είναι πρόβλημα, δεν το καλύπτει η εγγύηση κι εσύ να τρως στη μάπα το σεισμό!!!

Θα αποταθώ σε εξωτερικό συνεργείο για την αλλαγή.
Από τα όσα διάβασα έως τώρα φαίνεται το AISIN να είναι το πιο καλό σετ και με καλή διάρκεια ζωής με μια σωστή οδηγική συμπεριφορά.

a) Ποιά είναι η γνώμη σας για την επιλογή του AISIN?

b) Τί πρέπει να προσέξω για να ξέρω ότι αυτός που θα το τοποθετήσει θα μου βάλει το AISIN και όχι ένα Valeo ή Exedy ή Daikin?

c) Το δίνουν οι αντιπροσωπείες ή μπορώ να το αγοράσω ο ίδιος από την Ευρωιαπωνική για να έχω το κεφάλι μου ήσυχο?

Σε ευχαριστώ για το χρόνο σας...

YΓ: Το τορνίρισμα στο βολάν μου το απέκλεισαν γιατί θα λεπτύνει και μετά θα έχει μεγαλύτερη απόσταση από το δίσκο με συνέπεια μειωμένη σύμπλεξη.

yaris 2sz
05-02-2010, 17:17
απλά ήθελε -και να το κάνεις τώρα- λίγο πέρασμα στον τόρνο

yho
05-02-2010, 17:23
Νομίζω AISIN βάζει η ΤOYOTA

Peter Ioannou
06-02-2010, 23:28
Με το "γυαλοχάρτισμα" καθαρίζεις λίγο την επιφάνεια και την φέρνεις σε σχεδόν ίδια κατάσταση με αυτή που έχει αρχικά το υλικό, ώστε να διαμορφωθεί από τα νέα υλικά τριβής.
Σχεδόν όπως γίνεται βάζοντας καινούριους δίσκους και τακάκια (η επιφάνεια των δίσκων αρχικά δεν είναι στιλπνή, όπως είναι μετά από αρκετά χιλιόμετρα).
Τέλος, το τορνάρισμα -και στους δίσκους- είναι κάτι που πρέπει να αποφεύγεται, όπως ακριβώς κάνει και ο δι@<hidden>ολος με το λιβάνι. Βέβαια, πολλοί μπορεί να διαφωνούν με αυτό, αλλά μάλλον τους αρέσει το "ζην επικινδύνως"...
Εσύ αποφασίζεις.
Πάνος.

biofotos
06-02-2010, 23:32
Όταν ένα υλικό τριβής πρωτοέρχεται σε επαφή με μια μεταλλική επιφάνεια (τακάκι - δίσκος, δίσκος - βολάν κλπ) στην αρχή για να μπορέσει να δουλέψει σωστά, χρειάζεται ένα μέρος από το υλικό τριβής να στρωθεί επάνω στη μεταλλική επιφάνεια. Αν δε γίνει αυτό, τότε η τριβή ουσιαστικά γίνεται μεταξύ του παλαιού υλικού τριβής που έχει μείνει επάνω στο μέταλλο και του νέου υλικού τριβής. Το αποτέλεσμα αυτού είναι κακή τριβή (σκορτσάρισμα). Αν φυσικά γίνει ένα ψιλοκαθαρισματάκι είτε με γυαλοχαρτάρισμα είτε (ακόμη καλύτερα) με σπρέυ καθαρισμού φρένων, όλα πηγαίνουν καλύτερα !!!

Α φυσικά ποτέ δεν πας το βολάν στον τόρνο για λόγους που έχουμε πει πολλές φορές ...

SoKoFLiKo
11-01-2011, 14:21
Μετά από περιήγηση στις 4 σελίδες του θέματος αφενός δεν βρήκα τους λόγους για τους οποίους δεν πρέπει να τορνίρουμε το βολάν του δίσκου, αφετέρου εντόπισα μια αντίφαση...

Α φυσικά ποτέ δεν πας το βολάν στον τόρνο για λόγους που έχουμε πει πολλές φορές ...

Αν δεν έχει κάνει νύχι ναι. Αν έχει κάνει νύχι, πάρσιμο ένα πασάκι στον τόρνο και είσαι έτοιμος.....

Ομολογώ ότι μπερδεύτηκα...

mpampis
11-01-2011, 14:30
Οταν το πλατο εχει κανει νυχι (κανα χιλιοστο, μερικα δεκατα κτλ) και βαζεις καινουριο δισκο ασφαλως και πρεπει να παρεις ενα πασο μεχρι να καθαρισει, για να παταει σωστα ο δισκος.

Αυτο λεει ο Σπυρος στη 2η παραθεση σου.

Στην 1η παραθεση λεει οτι δεν παμε το βολαν για τορνο, για λογους που εχουμε πει. Φανταζομαι οτι εννοει οτι δεν ελαφρωνουμε ενα μαμα βολαν ελαφρα τη καρδια...

Αν τα δει θα μας πει ο ιδιος καλυτερα τι εννοουσε..

kr0k0deil0s
11-01-2011, 14:51
Εννοεί ότι το μαμά βολάν έχει ζυγιστεί και δοκιμαστεί στην μορφή που έχει .

Αν το τορνίρεις αφενός καταστρέφεις εν μέρει την ζυγοστάθμιση του (ποτέ δεν θα τορνίρεις 100% το ίδιο όλη την επιφάνεια, κι αν το κάνεις το υλικό δεν έχει ποτέ 100% ίδια ομοιογένεια για να παραμείνει ζυγοσταθμισμένο) και αφετέρου μειώνεις την μάζα του (έστω και λίγο) με αποτέλεσμα να έχεις αμφίβολο αποτέλεσμα .

Στο κάτω κάτω αντέχει πολλά χιλιόμετρα. Πάρα πολλά .
Αν το θέλεις για βελτίωση θα αγοράσεις ένα έτοιμο aftermarket και θα έχεις το κεφάλι σου ήσυχο .

pappous13
11-01-2011, 14:54
Φιλε Sokofliko παντα σε εναν κανονα υπαρχουν και οι εξαιρεσεις.

Ο κανονας ειναι οτι δεν πας το βολαν για τορνιρισμα.

Η εξαιρεση ειναι οτι μπορει να σου εχει κανει νυχι οποτε και ο biofotos σου λεει οτι τοτε χρειαζεται ενα περασματακι στον τορνο.

Εγω δεν βρισκω καποια αντιφαση παντως, τα πραγματα ειναι ξεκαθαρα πιστευω.

biofotos
11-01-2011, 16:31
Άλλο πράγμα να μιλάμε για "πάρσιμο" ένα πασάκι (<0,5 mm) σαν δηλαδή ένα ελαφρύ γυαλοχαρτάρισμα (resurfacing) και άλλο πράγμα να μιλάμε για ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΛΑΦΡΩΜΑ του βολάν στον τόρνο όπως κάνουν αρκετοί όταν θέλουν τις επιδόσεις ενός ελαφριού βολάν αλλά τσιγκουνεύονται να πληρώσουν για ένα τέτοιο.
Στην πρώτη περίπτωση μιλάμε για αφαίρεση 1-2 gr υλικού ενώ στη δεύτερη μιλάμε ίσως και για κιλό.

Χτίζοντας το καινούργιο μοτέρ, ζήτησα ζυγοστάθμιση και γυάλισμα στροφάλου μέχρι τις 9000 στροφές. Ο ρεκτιφιές ζήτησε να του πάω το βολάν μου (ατσάλι Cro-Moly και όχι αλουμινένιο, μάρκας JUN), το στρόφαλο και την ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ τροχαλία του στρόφαλου. Το αποτέλεσμα όπως μου είπε ήταν ότι χρειάστηκε να αφαιρέσει ΜΟΝΟ μισό γραμμάριο υλικό από το βολάν (έκανε απλά ένα μικρό σημαδάκι στην έξω μεριά του βολάν !!!)

Το γιατί εργοστασιακή και όχι κάποια "βελτιωτική" ελαφρωμένη τροχαλία θα το αναπτύξουμε άλλη φορά ;)

Imprezionism
23-01-2011, 21:45
παιδες , αυριο το παω στο ραντεβου των 60.000 , μπορω να ζητησω να κατεβει κατω το σαζμαν ωστε να δουν το προβλημα μου, (σελιδα 4 πρωτο ποστ) θα χρεωθω την εργασια ;; καθως ειμαι ακομα μεσα στην εγγυηση....παντως δεν επιτρεπεται μετα απο τοσα χλμ να γινεται αυτο.... να σας θυμισω οτι το προβλημα το εχω απο τα 40.000 χλμ τοτε δεν ηταν κατι πολυ ενοχλητικο και ανυσηχητικο τωρα μετα απο 20.000 εχει γινει εντονοτερο...

biofotos
24-01-2011, 01:30
θα απαιτήσεις να σου λύσουν το πρόβλημα και δε θα κάνεις πίσω άν δε στο λύσουν. Το άν θα χρειαστεί να κατεβάσουν σασμάν ή όχι άν το καλοσκεφτείς δε σε αφορά, εσύ μέσα στην τιμή του αυτοκινήτου έχεις προπληρώσει και για τέτοιες περιπτώσεις. Ένας από τους λόγους που πήρες αυτό το αυτοκίνητο ήταν και η εξαετής εγγύηση και φυσικά δεν θα κάνεις πίσω.
Άν δεν ξέρουν να το λύσουν, να ρωτήσουν στα κεντρικά και να μάθουν...τόσο απλά !